30 серпня 2013 року під головуванням заступника голови райдержадміністрації Ігоря Бобровського відбулось засідання комісії з розгляду заяв громадян по питаннях надання населенню пільг, допомог малозабезпеченим сім’ям та сім’ям з дітьми. На розгляд виносилось 13 заяв з них двом відмовлено у наданні пільг.
Микола Шамбір: Я не розумію, чому соцзахист жінок ставиться в противагу чиємусь прибутку
З 1 липня українкам до страхового стажу зараховують відпустку по вагітності та пологам (декрет). Ця норма викликала доволі неоднозначну реакцію. Щоб розібратись в нововведенні, а також в тому, хто від нього отримає зиск, ми звернулись до директора Департаменту пенсійного забезпечення та соціального захисту інвалідів Міністерства соціальної політики України Миколи Шамбіра.
Соціальними робітниками відділення соціальної допомоги вдома надаються такі види соціальних послуг:
1. Ведення домашнього господарства (підготовка продуктів для приготування їжі, миття овочів, фруктів, посуду, винесення сміття тощо)
2. Ведення домашнього господарства (прибирання житла)
3. Ведення домашнього господарства (розпалювання печей, піднесення вугілля, дров, розчистка снігу, доставка води із колонки)
4. Ведення домашнього господарства (миття вікон)
5. Ведення домашнього господарства (обклеювання вікон)
6. Ведення домашнього господарства (допомога при консервації овочів та фруктів)
7. Ведення домашнього господарства (прасування білизни)
8. Придбання і доставка продовольчих, промислових та господарських товарів, медикаментів
9. Організація харчування (приготування їжі)
10. Організація харчування (годування) (для ліжково-хворих)
11. Прання білизни та одягу
12. Ремонт одягу (дрібний)
13. Здійснення санітарно-гігієнічних заходів за місцем проживання (заміна натільної і постільної білизни)
14. Здійснення санітарно-гігієнічних заходів за місцем проживання (надання допомоги при купанні, миття голови, розчісування волосся, підрізання нігтів)
15. Забезпечення супроводження (супровід споживача соціальних послуг у поліклініку)
16. Надання допомоги в оплаті комунальних послуг (заповнення абонентських книжок, оплата комунальних послуг, звірення платежів, заміна книжок)
17. Надання допомоги в оформленні документів (оформлення субсидій на квартирну плату і комунальні послуги)
18. Надання допомоги в оформленні документів (оформлення замовлень на доставку вугілля, дров)
19. Написання листів
20. Представництво інтересів в органах державної влади, установах, підприємствах та організаціях (виконання доручень, пов’язаних з необхідністю відвідування різних організацій)
21. Надання допомоги у проведенні сільськогосподарських робіт (в обробці присадибної ділянки)
22. Надання послуг з виконання ремонтних робіт (допомога в ремонті житлових приміщень)
Завдяки чуйності, відповідальності, милосердю турботливих робітниць територіального центру наші підопічні оточені увагою та піклуванням і в будень, і в свято. Коли самотня людина залишається наодинці зі своїми проблемами, вона може розраховувати на допомогу соціальних робітників.
Відділом соціальних допомог і компенсацій станом на 01.07.2013р. призначалося 15 видів допомог. Контингент отримувачів даних допомог на даний час становить 8876 сімей, що на 458 сімей більше ніж за аналогічний період 2012 року. На їхню виплату у кошторисних призначеннях було передбачено 45722,5 тис. грн., а у 2012 році – 37900,33 тис. грн., що 7822,17 тис. грн. більше. За І півріччя 2013 року виплачена одноразову винагороду 140 жінкам, яким присвоєно почесне звання «Мати – героїня» на загальну суму 1605,80 тис. грн. за І півріччя, а в 2012 році виплачено 729 жінкам, яким присвоєно почесне звання «Мати – героїня» на загальну суму 7822,17 тис. грн.
У червні 2013 року субсидіями на житлово-комунальні послуги користувались 44 сім’ї, а в аналогічному періоді 2012 року 25 сімей ( на 19 сімей більше), а з початку року звернулось 120 сімей на загальну суму 888,2 тис. грн. ( у 2012 році – 838,5 тис. грн.) Борг станом на 01.07.2013р. становить 363,0 тис. грн., а в І півріччі 2012 року 54,4 тис. грн. Борг зріс на 308,6 тис. грн. За призначенням субсидії на тверде паливо звернулось 45 сімей, а в 2012 році – 14 сімей на суму 51,8 тис. грн. у 2013 році та 15,7 тис. грн. у 2012 році. Борг станом на 01.07.2013р. на виплату субсидії на тверде паливо та скраплений газ становить 7,9 тис. грн., який зменшився на 7,8 тис. грн.
На розгляд комісії виносилось 170 заяв щодо надання державних соціальних допомог, а за аналогічний період 2012 року – 121 заява, що на 49 заяв більше. Якщо у 2012 році 3 сім’ям було відмовлено комісією у призначенні допомоги, то за аналогічний період 2013 року усі заяви задоволені.
На 2013 рік управлінню кошторисом на здійснення видатків по КФКВ 091205 «Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги» передбачено 16600 грн., які нами освоєні протягом п’яти місяців поточного року.
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 14.03.2012 року №137 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо надання громадянам соціальної підтримки за принципом «єдиного вікна» та виїзної роботи «мобільного соціального офісу», наказу головного управління соціального захисту населення від 29.03.2012 року №39 «Про підвищення ефективності системи надання громадянам соціальної підтримки за принципом «єдиного вікна» розпорядженням голови Самбірської районної державної адміністрації від 10.04.2012 року №194 утворено робочу групу «мобільного соціального офісу», до складу якого входять фахівці управління праці та соціального захисту населення, управління Пенсійного Фонду, міськрайонного центру зайнятості, територіального центру соціального обслуговування і служби у справах дітей.
Протягом І півріччя 2013 року робочою групою здійснено 7 виїздів у 17 населених пунктів. На прийом громадян звернулось 64 особи, щодо надання консультацій з питань призначення пенсій, допомог.
Станом на 01.07.2013 року у відділі персоніфікованого обліку одержувачів пільг налічується 15995 електронних особових справ у 2012 році – 16755 за професійною та соціальною ознакою (без урахування працюючих пільговиків за професійною ознакою 375 осіб у 2013р. (у 2012 році – 639).
На обліку в базі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб знаходяться такі категорії громадян, які одержують пільги з державного бюджету, а саме: ветерани війни (інваліди війни, учасники бойових дій, учасники війни, сім’ї загиблих), діти війни, ветерани праці, особи, які мають заслуги перед Батьківщиною, Герої соціалістичної праці, особи, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, ветерани військової служби, дружини померлих ветеранів військової служби, ветерани органів внутрішніх справ, інваліди армії, батьки загиблих військовослужбовців, працівники кримінально-виконавчої системи на пенсії, сільські медики на пенсії (не працюючі), сільські педагоги на пенсії (не працюючі), сільський працівник бібліотеки на пенсії (не працюючий), сільський працівник культури на пенсії (не працюючий), сільський працівник по захисту рослин на пенсії (не працюючий), багатодітні сім’ї, дитини з багатодітної сім’ї, дитячий будинок сімейного типу, прийомна сім’я, сім’я опікуна (піклувальника).
Звіряється та оновлюється база даних отримувачів щомісячної адресної грошової допомоги: учасників бойових дій УПА – 55 чол. у 2012 році – 59, вдів політв’язнів – 50 чол. у 2012 році – 48, репресованих – 75 чол. у 2012 році – 87, інвалідів по зору І-ІІ категорія – 60 осіб у 2012 році – 60. Ведеться облік осіб реабілітованих за ст. 3 Закону України «Про реабілітацію жертв політичних репресій» - 191 особа.
Станом на 01.07.2013 року здійснено коригування бази даних ЄДАРП особових справ – 379, аналогічно у 2012 році – 209 та інвалідів загального захворювання – 1589 осіб у 2012 році – 256 осіб.
Згідно актів розрахунків нараховано 5321,0 тис. грн. та профінансовано 2301,4 тис. грн. на ЖКП (теплопостачання, електроенергія, природний газ, водопостачання та водовідведення, квартплата, вивіз сміття) у 2012 році – профінансовано 4157,8 тис. грн., що на 1856,4 тис. грн. менше ніж у 2012 році.
Щомісячно з організаціями надавачами комунальних послуг проводиться автоматизована звірка за цільовим використанням коштів з державного бюджету на відшкодування, пільг по ЖКП окремим категоріям громадян на загальну суму 6,9 тис. грн. (складені відповідні акти розбіжності)
Станом на 01.07.2013 року нараховано компенсації на пільгове перевезення пасажирів на суму 1200,7 тис. грн. та профінансовано на суму 776,9 тис. грн. а за І півріччя 2012 року профінансовано 795,4 тис. грн.
Згідно списків сільських ради нараховано компенсації на тверде паливо та скраплений газ 348 особам на суму 359,7 тис. грн. та профінансовано на суму 226,9 тис. грн. а в 2012 році – 229 осіб на суму 129,4 тис. грн., що на 97,5 тис. грн. більше у 2013 році порівняно з 2012 роком.
Нараховано за січень-червень 2013 року кошти на відшкодування пільг окремим категоріям громадян за надані послуги зв’язку на суму 81,4 тис. грн. та профінансовано на суму 89,6 тис. грн.
Ведеться щомісячний контроль за зміною прописки та смерті осіб пільгової категорії. Інформація про зняття з обліку фіксується в базі даних ЄДАРП шляхом закриття електронної особової карточки (знято з обліку 392 особи, а у 2012 році –375 осіб).
Нараховано за січень-червень 2013 року виплату учасникам бойових дій УПА на суму 32,0 тис. грн., профінансовано на суму 20 тис. грн. у 2012 році профінансовано – 27,4 тис. грн. та вдовам політв’язнів нараховано на суму 15,2 тис. грн. та профінансовано на суму 15,3 тис. грн., а у 2012 році профінансовано 10,1 тис. грн.
Згідно актів розрахунків нараховано 20,5 тис. грн. на житлово-комунальні послуги 61 інваліду по зору І та ІІ групи та профінансовано на суму 19,4 тис. грн. Відшкодовано вартість пільг на тверде паливо на суму 1,2 тис. грн. в тому числі 3 інвалідам. Відшкодування пільг проводиться з місцевого бюджету.
Головним державним соціальним інспектором проведено перевірки достовірності інформації про доходи та майновий стан сімей, які звернулися за призначенням державної соціальної допомоги та субсидій – 4820 у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року збільшилась кількість перевірок на 416 ( 4404), здійснено обстеження матеріально-побутових умов проживання громадян району про що складено відповідні акти – 523, що на 103 більше ніж станом на 01.07.2012 року, виявлено недостовірної або неповної інформації – 10 ( у 2012 році – 1), скеровано до місцевих органів Державної податкової інспекції, до органів Державтоінспекції, інспекції сільського господарства, державного реєстратора, медичних закладів району та інших органів виконавчої влади та місцевого самоврядування 3200 запитів для перевірки достовірності поданих даних особами, які звернулись за призначенням державних соціальних допомог та субсидій за аналогічний період 2012 року – 2586, що збільшено на 614 запитів. Станом на 01.07.2013р. відшкодовано коштів на суму 6821,38 грн.
Сектором з питань обслуговування інвалідів, ветеранів війни, праці та учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. В управлінні праці та соціального захисту населення знаходиться на обліку інвалідів загального захворювання – 4901 у 2012 році – 4641, .
- інваліди з дитинства, діти інваліди – 909 у 2012 році – 872;
- інваліди В/В війни – 162 у 2012 році – 120.
Станом на 01.07.2013р. управлінням видано:
- засобів реабілітації - 11 (у 2012 році – 27);
- інвалідних колясок – 9 (у 2012 році – 15).
Сформовано 133 особових справи для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, що на 6 менше ніж за аналогічний період 2012 року ( 139 ).
Для оформлення документів на автомобіль вперше звернулося17 інвалідів, а в 2012 році - 13.
В управлінні праці та соціального захисту населення перебуває на черзі на санаторно-курортне лікування 234 інваліди та ветерани війни, у 2012 році – 271 інвалід.
Видано 19 путівок на санаторно-курортне лікування ветерану війни та інвалідам загального захворювання.
Перевірено 414 новопризначених пенсійних справ та 1177 перерахунків, а з-а аналогічний період 2012 року 395 новопризначених пенсійних справ та 1277 перерахунків .
Надано статус «Ветеран праці» 61 особі у 2012 році – 82, статус «Член сім’ї померлого ветерана війни» - 7 особам у 2012 році – 11, статус «Учасник війни» - 3 особам у 2012 році – 5 та статус «Інвалід війни» - 1 особа як і в минулому році.
Станом на 01.07.2013р. виплачено 262720 грн. компенсаційних виплат та допомог передбачених на соціальний захист учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС, а за І півріччя 2013 року – 253846 грн.; компенсацію на бензин та транспортне обслуговування 37 інвалідам у 2012 році – 34 на загальну суму 2737 грн., а у 2012 році – 2464 грн.; матеріальну допомогу 13 інвалідам, у 2012 році – на суму 5811 грн.
Видано 99 листів-талонів на проїзд ветеранам війни із 50% та 100% знижкою.
Виплачено щорічну разову грошову допомогу ветеранам війни до 5 травня 4253 особам у 2012 році – 4642 особі ( на 389 менше) на загальну суму 1364610 грн. у 2012 році – 1237810 грн.
Протягом І півріччя 2013 року оздоровлено 34 дитини потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС у пришкільних таборах.
I півріччі 2013 року відбулося засідання комітету забезпечення доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури житлового та громадського призначення у Самбірському районі, на якому було затверджено план роботи „комітету доступності” на 2013 рік та перелік об’єктів житлового та громадського призначення Самбірського району щодо необхідності облаштування доступністю у кількості 12 об’єктів на загальну суму 12,4 тис. грн. Протягом даного періоду облаштовано пандусами та елементами доступності 4 об’єкти житлового та громадського призначення на загальну суму 13388 тис. грн., а саме: до 2-х ФАПів на суму 12888 грн.-2 похилі площини на суму 3900,та було проведено заміну 6 дверей згідно ДБН на загальну суму 8988 грн. Дані роботи були проведені за рахунок Державного Фонду регіонального розвитку. До приміщення 1 сільської ради на суму 300 грн.; до входу в 1 народний дім - 200 грн. Дані роботи були проведені за рахунок спонсорської допомоги.
Станом на 01.07.2013 року сектором з питань організаційно-кадрової роботи та документообігу зареєстровано 1458 документів вхідної кореспонденції, 1230 документів вихідної кореспонденції. У порівнянні з минулим роком документообіг збільшився на 8 %. Знаходиться на постійному контролі 47 документів. Створено 69 наказів по різних видах діяльності та 8 проектів розпоряджень голови Самбірської райдержадміністрації з кадрових питань. У порівнянні з анологічним періодом минулого року кількість наказів збільшилась на 9 наказів.
Станом на 01.07.2013 року відділом зареєстровано 21 заяву-звернення від населення району та 2 депутатські запити. На всі заяви та запити подано відповідь згідно чинного законодавства. Станом на 01.07.2012 року поступило 15 заяв, що на 6 заяв менше ніж у 2013 році. Прийнято на особистому прийомі начальником управління 40 осіб, а за минуле півріччя 88.
Сектором підготовлено та подано в редакцію газети «Голос Самбірщини» 9 статтів з питань соціального захисту та на веб - сторінці управління розміщено 14 інформацій щодо діяльності управління та роз’яснювально-інформаційного змісту.
Відділ з питань праці, охорони праці та юридичного забезпечення. На виконання Програми зайнятості у Самбірському районі постійно проводиться робота щодо виявлення не легалізованих робочих місць. Розпорядженням голови райдержадміністрації від 31.01.2012р. № 41 затверджено склад робочої групи до складу якої входить і спеціаліст відділу, якою протягом 2013 року легалізовано 51 найманого працівника, а за аналогічний період 2013 року – 60, що на 9 осіб більше.
Відділом проводиться щотижневий моніторинг погашення заборгованості із заробітної плати та щомісячний моніторинг показників середньомісячної заробітної плати підприємств, установ, організацій.
За результатами моніторингу протягом 2013 року проведено 8 засідань робочої комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та соціальних виплат ( за І півріччя 2012 року – 4). Відділом підготовлено та подано на засідання комісії, на яких заслухано керівників підприємств, установ та організацій, матеріали на 39 керівників підприємств, установ та організацій району, щодо порушень з питань оплати праці.
Протягом січня-червня 2013 року відділом з питань праці, охорони праці, соціально-трудових відносин та юридичного забезпечення управління праці та соціального захисту населення Самбірської райдержадміністрації проведено перевірку на 27 підприємствах, щодо дотримання вимог законодавства про працю, що на 3 перевірки більше ніж у 2012 році. Порушень, які б містили ознаки злочину не виявлено.
Станом на 01.07.2013 року заборгованість із виплати заробітної плати працівникам у Самбірському районі - відсутня.
Станом на 01.07.2013 року створено 209 нових робочих місць, що на 26 менше ніж в аналогічний період 2012 року:
- кількість створених додаткових робочих місць юридичними особами – 29 (у 2012 році – 16);
- кількість створених додаткових робочих місць фізичними особами з правом найму робочої сили – 131 (у 2012 році – 159);
- кількість створених додаткових робочих місць фізичними особами, які пройшли реєстрацію, як суб'єкти підприємницької діяльності – 49 (у 2012 році – 60).
Управлінням праці та соціального захисту населення Самбірської районної державної адміністрації щорічно проводяться заходи щодо співпраці з Самбірською районною асоціацією інвалідів, де управління являється їх головним розпорядником коштів. На організацію роботи їх статутної діяльності сесію районної ради виділено 20 тис. грн. Станом на 01.07.2013р. використано 2 тис. грн. Планується організувати та провести міжобласний фестиваль інвалідів у серпні цього року в тому числі за рахунок спонсорської допомоги. Завдяки колегам з Польщі інваліди даної громадської організації мають можливість з квітня 2013 року працювати на комп’ютері.
Існує тісна співпраця з громадською організацією ветеранів Великої Вітчизняної війни, відбуваються зустрічі з ветеранами керівниками органів місцевого самоврядування де обговорюються проблемні питання щодо задоволення їх нагальних проблем.
Депутатами Самбірської районної ради від 06.03.2013р. рішенням ХХІІ сесії VІ скликання затверджено: Комплексну програму соціальної підтримки інвалідів та малозабезпечених верств населення Самбірського району на 2011-2015 року на:
- придбання путівок для ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС – 10 000 грн.;
- виплату матеріальної допомоги для ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС – 7 000 грн.;
- пільги місцевого значення інвалідам по зору – 25000 грн.;
- виплату матеріальної допомоги інвалідам УТОС (вперше) – 6000 грн.;
- виплату матеріальної допомоги інвалідам УТОГ (вперше) – 6000 грн.;
- соціальний захист інвалідів з дитинства та дітей-інвалідів – 40000 грн.
Відповідно до районних програм 2013 року профінансовано:
- адресну грошову допомогу 52 учасникам бойових дій УПА на суму 31996,08 грн. (передбачено – 104200 грн.);
- 50 вдовам політв’язнів на суму 15224,67 грн. (передбачено – 43900 грн.);
- виплачено соціальну допомогу 10 студентам вищих державних навчальних закладів та учням профтехучилищ - випускникам районного дитячого будинку «Рідний дім» на суму 10400 грн. (передбачено – 25000 грн.);
Депутатський фонд – передбачено 90000 грн., станом на 01.07.2013 року використано 36000 грн.
Питання співпраці соціальних служб району курує у райдержадміністрації профільний заступник. З цією метою проводяться щотижневі наради за участю керівників управлінь, відділів, центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, служби у справах дітей де виносяться проблемні питання в тому числі соціально-незахищених верств населення. Головним державним соціальним інспектором проведено спільні виїзди та обстеження з метою виявлення випадків нецільового використання бюджетних коштів призначених при народженні дитини. Протягом 2012-2013 років з даних причин порушень не виявлено.
Управління і надалі буде прозоро, доступно, толерантно, згідно вимог чинного законодавства вирішувати проблемні питання потребуючих соціального захисту осіб, які звертаються за допомогою, консультацією, порадою.
Начальник управління Оксана Затварська
09.08.2013 року до місцевих рад с. Бісковичі та с. Воютичі відбудеться виїзд робочої групи «мобільного соціального офісу», до складу якого входять фахівці управління праці та соціального захисту населення Самбірської райдержадміністрації, управління Пенсійного фонду України у м. Самборі та Самбірському районі, міськрайонного центру зайнятості, територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та служби у справах дітей Самбірської райдержадміністрації.