САМБІРСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РІШЕННЯ
від “_23_” _лютого_ 2012 року № _2_
Про стан виконання бюджету Самбірського району за 2011 рік
Заслухавши інформацію про стан виконання бюджету Самбірського району за 2011 рік, Колегія районної державної адміністрації відмічає, що впродовж звітного періоду в районі проводилась певна робота, спрямована на наповнення дохідної частини та забезпечення фінансування передбачених бюджетом видатків.
За січень - грудень 2011 року до бюджету району надійшло 252 635,7 тис. грн. доходів, з них власних – 23 763,3 тис. грн. або 97,3 відсотка до затвердженого річного розпису з врахуванням змін та 106,9 відсотка до доведеного показника Мінфіну на 2011 рік. В порівнянні з минулим роком власні надходження зросли на 3 209,9 тис. грн. або на 15,6 відсотка.
До загального фонду бюджету району при затвердженому плані на рік з врахуванням змін в сумі 18 022,1 тис. грн. фактично мобілізовано 16 207,3 тис. грн. податків та платежів, що становить 89,9 відсотка та 91,5 відсотка до розрахункового показника Мінфіну на 2011 рік. В абсолютних показниках недоотримано доходів в сумі 1510,9 тис. грн. В порівнянні з 2010 роком надходження до загального фонду більші на 403,2 тис. грн. або на 2,6 відсотка та до 2009 року збільшилися на 1901,4 тис. грн. або на 13,3 відсотка, тобто є тенденція до зростання доходів.
Із 39 органів місцевого самоврядування дохідну частину бюджету за звітний період виконано у 14 радах проти 9 за минулий рік. Це такі, як: Бабинська, Бісковицька, Воютицька, Гординянська, Корналовицька, Купновицька, Лукавська, Луківська, Михайлевицька, Містковицька, П’яновицька, Роздільненська, Чукв’янська сільські та Новокалинівська міська ради. Разом з тим, 25 органів місцевого самоврядування недовиконали дохідну частину загального фонду бюджету. Серед них найнижчий відсоток виконання планових показників за доходами загального фонду по наступних: Городищенській (69,1 відсотка), Верховецькій (79,1 відсотка), Никловицькій (76,4 відсотка), Воле-Баранецькій (80,6 відсотка), Калинівській (85,6 відсотка), Садковицькій (87,3 відсотка), Стрілковицькій (82,2 відсотка), Чайковицькій (86,2 відсотка), Великобілинській (85,8 відсотка), Викотівській (86,8 відсотка), Вільшаницькій (87,7 відсотка), та інших радах.
У звітному періоді забезпечено виконання планових призначень по платі за ліс, податку на прибуток підприємств комунальної власності, платі за землю, фіксованому сільськогосподарському податку, частині прибутку, що вилучається до бюджету, платі за оренду комунального майна, збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності, надходжень від розміщення вільних коштів в установах банків, державного мита.
Разом з тим, податку на доходи фізичних осіб, плати за користування надрами місцевого значення, фіксованого податку на доходи фізичних осіб, реєстраційного збору за проведення державної реєстрації, інших видів надходжень надійшло в меншому розмірі, ніж заплановано.
Не забезпечено виконання основного бюджетоутворюючого джерела - податку на доходи фізичних осіб, якого у звітному періоду надійшло 13315,0 тис. грн., що становить 87,8 відсотка. Недопоступило цього джерела в сумі 1848,5 тис. грн. В порівнянні з минулим роком цього податку надійшло більше на 926,6 тис. грн. або на 7,5 відсотка. Однією з причин невиконання податку на доходи фізичних осіб є його завищення при формуванні бюджету. Як показав аналіз, у звітному періоді підприємствами, установами району перераховано податку на доходи фізичних осіб на 1323,6 тис. грн. менше, ніж у 2010 році, в тому числі бюджетними установами в сумі 621,1 тис. грн.
У зв’язку з втратою ринків збуту, зниження купівельної спроможності споживачів, зменшенням попиту на будівельні матеріали та послуги, високі ціни на енергоносії ряд підприємств та суб’єктів підприємницької діяльності працювали неритмічно або зовсім не працювали, відповідно зменшили обсяг фонду заробітної плати, що зумовило зменшення перерахування податку на доходи до минулого року, а саме: ЗАТ «Вістовицька кераміка» на 125,1 тис. грн., ТзОВ «АПП «Львівське» на 24,8 тис. грн., ПП «Світанок» на 8,5 тис. грн., МПВКП «Геолог» на 17,5 тис. грн., ТзОВ «Лендком ЮА» на 80,2 тис. грн., ТзОВ «Агролендінвест Юкей» на 86,6 тис. грн. та інші.
На виплату заробітної плати з нарахуванням з бюджету району спрямовано 135682,1 тис. грн., що становить 53.9 відсотка до загального обсягу проведених видатків.
За звітний період з місцевих бюджетів району забезпечено своєчасну і в повному обсязі виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери з урахуванням підвищення відповідно до вимог чинного законодавства мінімальної заробітної плати, своєчасно профінансовано інші першочергові видатки, у тому числі з оплати спожитих енергоносіїв та комунальних послуг, придбання продуктів харчування, медикаментів тощо.
Надано дотацію вирівнювання бюджетам місцевого самоврядування в сумі 10607,7 тис. грн., інші додаткові дотації 3133,4 тис. грн., інші субвенції 470,1 тис. грн.
З метою забезпечення надходжень з мобілізації податків, зборів і платежів до місцевих бюджетів району, забезпечення фінансування першочергових видатків, Колегія райдержадміністрації
В И Р І Ш И Л А :
1. Інформацію начальника фінансового управління районної державної адміністрації Василя Демківа про стан виконання бюджету Самбірського району за 2011 рік взяти до відома.
2. Самбірській державній податковій інспекції (Р. Лазірко), фінансовому управлінню районної державної адміністрації (В. Демків), міським, селищному та сільським головам:
2.1. Організувати роботу щодо забезпечення виконання доведених Міністерством фінансів України планових показників у 2012 році та недопущення зростання податкового боргу.
2.2. Продовжити відповідну роботу щодо пошуку додаткових резервів збільшення надходжень до бюджету податкових платежів. Здійснювати постійний моніторинг стану надходження платежів до бюджетів усіх рівнів.
3. Самбірській державній податковій інспекції:
3.1. Посилити роботу з легалізації виплати заробітної плати у небюджетній сфері, вжити заходів щодо забезпечення стовідсоткового надходження податку на доходи фізичних осіб. За необхідності, забезпечити розгляд даного питання на засіданнях тимчасової комісії з питань забезпеченя своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із виплати заробітної плати.
3.2. Активізувати роботу з платниками податків з викриття схем ухилення від сплати платежів до бюджету.
4. Міським, селищному та сільським головам:
4.1. Провести аналіз факторів, які впливають на надходження платежів до місцевого бюджету в розрізі їх видів та платників.
4.2. Впродовж поточного року провести уточнення планових показників місцевих бюджетів за фактом недоотримання доходів загального фонду за підсумками квартальних звітів більше, ніж на 15 відсотків, і тим, самим забезпечити виконання планових показників у звітному періоді.
4.3. Посилити контроль за своєчасністю та повнотою надходжень до місцевих бюджетів. Вжити заходів щодо погашення наявної та недопущення поточної заборгованості по сплаті за оренду комунального майна та збільшення орендної плати за земельні ділянки.
5. Управлінню праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації (О. Затварська) активізувати діяльність робочої групи з легалізації тіньової зайнятості та виявлення платників, які нараховують заробітну плату нижче встановленого законодавством мінімального розміру.
6. Головним розпорядникам коштів районного бюджету, міським, селищному та сільським головам:
6.1. Посилити контроль за дотриманням бюджетної дисципліни, раціональним та ефективним використанням коштів у бюджетних установах, вжити додаткових заходів щодо попередження порушень при використанні бюджетних коштів.
Суворо дотримуватися вимог Бюджетного кодексу України та діючого чинного законодавства при використанні бюджетних коштів.
6.2. Відповідно до вимог п. 1 статті 51, п. 4 статті 77 Бюджетного кодексу України забезпечити утримання чисельності працівників та здійснювати фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.
Забезпечити у 2012 році в повному обсязі потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами.
Дотримуватися установлених лімітів споживання енергоносіїв, забезпечити економію енергоресурсів впродовж поточного року.
6.3. Не допускати росту бюджетної заборгованості. Розробити конкретні заходи щодо ліквідації наявної кредиторської та дебіторської заборгованостей бюджетних установ.
7. Керівникам бюджетних установ на виконання розпорядження голови районної державної адміністрації від 24 листопада 2010 року № 626 «Про затвердження дорожньої карти з оптимізації мережі бюджетних установ Самбірського району» активізувати роботу та вжити заходів щодо оптимізації мережі бюджетних установ та приведення її у відповідність з бюджетними асигнуваннями, посилити контроль за економним та ефективним використанням бюджетних коштів в них.
8. Сектору інспектування у м. Самборі і Самбірському районі Старосамбірської об’єднаної державної фінансової інспекції (Б. Федак) здійснювати контроль щодо дотримання фінансової дисципліни керівниками бюджетних установ району. У разі виявлення фактів марнотратства і безгосподарності наполегливо домагатися притягнення до відповідальності винних посадових осіб відповідно до чинного законодавства.
9. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації у десятиденний термін підготувати проект розпорядження голови районної державної адміністрації на виконання даного рішення з врахуванням пропозицій і зауважень, висловлених під час обговорення.
10. Контроль за виконанням рішення Колегії залишаю за собою
Голова Колегії Іван Білак