САМБІРСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
«30» січня 2025 року Самбір № 4
Про затвердження Порядку
здійснення внутрішньої оцінки якості
внутрішнього аудиту в Самбірській
районній державній адміністрації
Львівської області
На виконання статей 6, 39, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», підпункту 4-1 пункту 10 Порядку здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001, Стандарту 4 розділу ІІ Стандартів внутрішнього аудиту, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 4 жовтня 2011 року № 1247, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2011 року за № 1219/19957, з метою підвищення ефективності реалізації функції внутрішнього аудиту та забезпечення гарантій дотримання вимог нормативно-правових актів з питань внутрішнього аудиту
З О Б О В ’ Я З У Ю:
|
Голова |
|
Іван ІЛЬЧИШИН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження голови
районної державної адміністрації
від «30» січня 2025 року № 4
ПОРЯДОК
здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації Львівської області
І. Загальні положення
1.1. Порядок здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту (далі – Порядок) в Самбірській районній державній адміністрації Львівської області визначає механізм організації і проведення внутрішньої оцінки якості діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації, документування результатів та реалізації заходів щодо підвищення якості внутрішнього аудиту в районній державній адміністрації.
1.2. Проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту здійснює головний спеціаліст з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації.
1.3. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
внутрішня оцінка якості – це процес аналізу діяльності з внутрішнього аудиту в районній державній адміністрації з метою забезпечення (гарантій) відповідності діяльності національним стандартам, кодексам, правилам та іншим вимогам нормативно-правових актів у сфері внутрішнього аудиту, оцінки ефективності реалізації функції та визначення заходів із забезпечення та підвищення ефективності виконання головним спеціалістом з внутрішнього аудиту своїх завдань, а також реалізації функції внутрішнього аудиту в Самбірській районній державній адміністрації в цілому;
програма забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту – щорічний план заходів, розроблений за результатами проведення періодичних внутрішніх оцінок, зовнішніх оцінок функціонування системи внутрішнього аудиту та спрямовані на підвищення якості внутрішнього аудиту;
моніторинг – функція постійного нагляду, спостереження й аналізу якості організації та проведення кожного конкретного внутрішнього аудиту.
2.1. Внутрішня оцінка якості носить цілісний характер, тобто вбудована у всі етапи і процедури внутрішнього аудиту та стосується усіх аспектів діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту.
2.2. Метою внутрішніх оцінок якості є підвищення ефективності реалізації функції внутрішнього аудиту та забезпечення гарантій дотримання вимог чинних нормативно-правових актів з питань внутрішнього аудиту, Стандартів внутрішнього аудиту, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 04.10.2011 № 1247 (зі змінами) (далі – Стандарти), Кодексу етики працівників
підрозділу внутрішнього аудиту, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2011 № 1217 (далі – Кодекс етики), а також внутрішніх документів з питань внутрішнього аудиту, в процесі реалізації функцій внутрішнього аудиту.
2.3. Внутрішня оцінка якості внутрішнього аудиту реалізується шляхом: – постійного моніторингу та підтримки реалізації функції безпосередньо в ході організації та проведення внутрішніх аудитів, згідно розділу IV цього Порядку; – проведення періодичних внутрішніх самооцінок якості діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту, результати яких оформляються відповідно до вимог розділу VI цього Порядку.
2.4. Внутрішня оцінка якості передбачає моніторинг діяльності з внутрішнього аудиту, що проводиться головним спеціалістом з внутрішнього аудиту; періодичний аналіз діяльності, що проводиться шляхом самооцінки. Постійний моніторинг є невід’ємною частиною повсякденного нагляду, перевірки та оцінки функції внутрішнього аудиту. Постійний моніторинг входить до регулярних політик та практик управління функцією внутрішнього аудиту. Періодична оцінка проводиться для визначення відповідності діяльності до Кодексу етики та Стандартів.
2.5. Важливим аспектом внутрішніх заходів із забезпечення якості виконання функції внутрішнього аудиту є визначення (спільно з головою районної державної адміністрації) чітких ключових показників діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту, у тому числі для використання при проведенні внутрішніх оцінок якості. Зазначені ключові показники затверджуються головою районної державної адміністрації.
Такими ключовими показниками діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту можуть бути:
- рівень охоплення внутрішніми аудитами мережі об'єктів аудиту, зокрема об’єктів з високим рівнем ризику;
- частка проведення аудитів ефективності;
- рівень виконання планів діяльності з внутрішнього аудиту, відсоток вчасно виконаних аудиторських завдань;
- частка аудиторських рекомендацій, прийнятих головою районної державної адміністрації;
- рівень впровадження наданих аудиторських рекомендацій;
- частка рекомендацій, за якими досягнуто результативність;
- зменшення частки коментарів до аудиторських звітів, які були враховані, зокрема у зв’язку з неналежним проведенням аудиту;
- підвищення рівня професійної компетентності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту тощо.
Ключові показники діяльності підлягають систематичному перегляду відповідно до визначених цілей з метою їх ефективного використання.
2.6. Відповідальним за організацію та проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту є головний спеціаліст з внутрішнього аудиту.
2.7. Проведення періодичних внутрішніх оцінок якості та заходи за результатами зовнішніх оцінок якості внутрішнього аудиту є складовою Програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту головного спеціаліста з внутрішнього аудиту.
ІІІ. Програма забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту
3.1. Метою складання Програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту (далі – Програма) є постійний розвиток, удосконалення діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту та підвищення ефективності реалізації функції внутрішнього аудиту в районній державній адміністрації.
3.2. Програма складається щороку до 01 лютого та підписується головним спеціалістом з внутрішнього аудиту, затверджується головою районної державної адміністрації (додаток 1 до цього Порядку).
3.3. Щорічна Програма формується за результатами періодичних оцінок якості та постійного моніторингу діяльності з внутрішнього аудиту (з урахуванням висновків, складених за наслідками проведеної внутрішньої оцінки якості діяльності з внутрішнього аудиту за кожним її аспектом).
3.4. Програма передбачає заходи щодо вдосконалення діяльності з внутрішнього аудиту, усунення та недопущення в подальшому встановлених відхилень, порушень, недоліків. Зазначений документ спрямований, зокрема, на:
усунення недоліків, встановлених у ході проведення постійного моніторингу функції внутрішнього аудиту (у тому числі шляхом перегляду існуючих та запровадження нових системних заходів контролю);
усунення недоліків, встановлених за результатами періодичних внутрішніх оцінок якості;
усунення порушень та недоліків, встановлених за результатами проведених зовнішніх оцінок якості;
виконання рекомендацій, наданих за результатами зовнішніх оцінок якості;
впровадження заходів з удосконалення функції внутрішнього аудиту.
3.5. Програма повинна містити конкретні заходи, терміни їх виконання, відповідальних виконавців та очікувані результати. Конкретність заходів полягає у тому, що за наслідками їх виконання повинно бути досягнуто вимірюваних результатів.
3.6. Не включаються до Програми заходи і завдання, які є поточною діяльністю головного спеціаліста з внутрішнього аудиту та визначені законодавством у сфері внутрішнього аудиту (зокрема, формування планів діяльності з внутрішнього аудиту, проведення внутрішніх аудитів, складання звітності про результати діяльності тощо).
3.7. Виконання Програми забезпечується головним спеціалістом з внутрішнього аудиту.
3.8. Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту звітує перед головою районної державної адміністрації про стан виконання Програми (реалізації заходів, передбачених нею на відповідний рік) у терміни, визначені пунктом 7.3 цього Порядку.
3.9. У разі необхідності до Програми головним спеціалістом з внутрішнього аудиту можуть вноситись зміни.
4.1. Постійний моніторинг та підтримка реалізації функції внутрішнього аудиту в ході організації та проведення внутрішніх аудитів є невід’ємною частиною заходів із забезпечення та підвищення якості функції внутрішнього аудиту і здійснюється безпосередньо головним спеціалістом з внутрішнього аудиту.
Моніторинг включає безперервний нагляд, перевірку й навчання головного спеціаліста з внутрішнього аудиту.
4.2. Постійний моніторинг та підтримка реалізації функції внутрішнього аудиту в ході організації, проведення та реалізації результатів аудиторських досліджень здійснюється безпосередньо головним спеціалістом з внутрішнього аудиту.
4.3. На рівні виконання аудиторського завдання головним спеціалістом з внутрішнього аудиту здійснюється поточний моніторинг функції внутрішнього аудиту.
4.4. Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту, забезпечує якість виконання аудиторських завдань шляхом дотримання Стандартів, Кодексу етики, вимог інших нормативно-правових актів, внутрішніх документів з питань внутрішнього аудиту, а також виконання своїх посадових обов’язків на високому професійному рівні.
4.5. Під час проведення аудиторського дослідження головний спеціаліст з внутрішнього аудиту забезпечує об’єктивність висновків в офіційній документації.
4.6. Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту здійснює повсякденний поточний нагляд за реалізацією функції внутрішнього аудиту на кожній його стадії, у тому числі моніторинг за ходом здійснення кожного аудиторського завдання,а саме за правильністю визначення цілей внутрішнього аудиту та його очікуваних результатів, якістю планування внутрішнього аудиту, розподілу трудових ресурсів, якістю складання програми аудиту, аудиторського звіту тощо.
4.7. На рівні керівника аудиторської групи під час планування та здійснення аудиторського дослідження обов’язковим є моніторинг щоденної аудиторської діяльності. Рекомендована форма шаблону для внесення інформації про хід виконання аудиторських завдань наведено в додатку 2 до цього Порядку.
Керівник аудиторської групи призначається для досягнення цілей та забезпечення належної якості внутрішнього аудиту.
4.8. Здійснення моніторингу керівником аудиторської групи може реалізовуватись шляхом:
закріплення питань програми за членами аудиторської групи та визначенням часу на їх виконання, а також визначення порядку та періодичності робочого звітування про стан виконання завдань;
проведення перед початком внутрішнього аудиту наради з членами аудиторської групи (з метою з’ясування розуміння членами групи закріплених за ними завдань, обговорення результатів попереднього вивчення об’єкта аудиту, обговорення питань аудиту та методів їх дослідження, обговорення можливих проблем та ризиків при проведенні аудиторського дослідження тощо);
постійного нагляду за достатністю ресурсів (людських, часових тощо) на виконання програми аудиту;
нагляду за виконанням членами групи закріплених завдань, у тому числі дотримання строків та забезпечення належної якості виконання завдань (адекватності обраних методів дослідження, аудиторських процедур, повноти аудиторських дій тощо) для отримання гарантій того, що здійснені аудиторські процедури та зібрані аудиторські докази є достатніми для підтвердження аудиторських висновків;
надання методологічної та консультаційної підтримки членам аудиторської групи; обговорення з членами аудиторської групи проблемних питань, що виникають у ході проведення дослідження, та розробка шляхів їх вирішення;
систематична перевірка отриманих результатів на кожному етапі проведення аудиторського дослідження;
систематичне (після завершення кожного етапу дослідження) інформування керівника аудиторської групи про хід дослідження;
обговорення з членами аудиторської групи проєкту аудиторського звіту та аудиторських рекомендацій щодо їх якості та відповідності встановлених фактів, надання вказівок щодо необхідності їх доопрацювання тощо.
4.9. Моніторинг, який здійснюється керівником аудиторської групи в ході проведення аудиторського дослідження повинен гарантувати, що члени робочої групи дотримуються вимог Стандартів, Кодексу етики, іншого законодавства та вимог внутрішніх документів з питань проведення внутрішнього аудиту.
4.10. На рівні головного спеціаліста з внутрішнього аудиту поточний моніторинг здійснюється під час візування (погодження) документів, проведення робочих нарад тощо у вигляді загального нагляду за плануванням, організацією та проведенням внутрішніх аудитів, своєчасністю та якістю складання аудиторських звітів, наданих рекомендацій, моніторингом їх впровадження.
До основних заходів, що здійснюються головним спеціаліст з внутрішнього аудиту, в ході поточного моніторингу функції з внутрішнього аудиту, належить:
оцінка якості складання плану діяльності з внутрішнього аудиту;
самоконтроль за використанням робочого часу;
контроль за своєчасністю та повнотою виконання плану діяльності з внутрішнього аудиту;
визначення відповідальних осіб за здійснення постійного моніторингу (зокрема, при виконанні конкретних аудиторських завдань) та делегування їм відповідних повноважень. Наприклад, це стосується призначення керівника аудиторської групи (з урахуванням професійних здібностей, знань, умінь та навичок), надання методологічної та консультаційної підтримки керівнику аудиторської групи;
розгляд, підписання / візування документів, які стосуються організації внутрішніх аудитів (програми аудиту, запитів для отримання інформації в порядку вивчення об’єкта внутрішнього аудиту тощо);
обговорення з керівником аудиторської групи проблемних питань, що виникають у ході проведення дослідження, та їх вирішення;
систематичне (зокрема, після завершення кожного етапу дослідження) заслуховування аудиторських груп про стан виконання аудиторських завдань;
розгляд проєкту аудиторського звіту, рекомендацій, їх обговорення з керівником аудиторської групи, надання конкретних і чітких вказівок щодо необхідності їх доопрацювання тощо.
4.11. Здійснення постійного моніторингу та підтримки реалізації функції внутрішнього аудиту в ході виконання аудиторських завдань повинно мати відповідне документальне підтвердження.
Певні аспекти здійснення такого моніторингу можуть підтверджуватись письмовими дорученнями, протоколами нарад, доповідними / службовими записками, іншими документами, а також візами, підписами, грифами затвердження на документах тощо.
Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту після завершення внутрішнього аудиту (у разі проведення аудиту аудиторською групою, на підставі доповідних записок, підготовлених керівником аудиторських групи, в яких наводиться інформація щодо процесу планування кожного внутрішнього аудиту, його здійснення та реалізації результатів, а також, у разі необхідності, може наводитись інша інформація) готує письмовий висновок до нього за формою, наведеною у додатку 3 до цього Порядку.
Під час заповнення зазначеного висновку враховуються також результати аналізу головним спеціалістом з питань аудиту офіційної та робочої документації проведеного внутрішнього аудиту.
5.1. З метою підвищення професійної кваліфікації головний спеціаліст з внутрішнього аудиту проходить навчання.
5.2. Інформація щодо проходження навчання з підвищення професійної кваліфікації заповнюється головним спеціалістом з внутрішнього аудиту раз на рік за формою, визначеною у додатку 4 до цього Порядку, до 30 листопада.
5.3. З урахуванням Програми головним спеціалістом з внутрішнього аудиту раз на рік затверджуються план з навчань до 20 січня (додаток 5 до цього Порядку).
5.4. Звіт про проведення навчань складається раз на рік за формою, визначеною у додатку 6 до цього Порядку, до 31 грудня відповідно.
З метою підвищення рівня особистої професійної компетентності головним спеціалістом з внутрішнього аудиту щомісячно здійснюються самостійне вивчення нормативно-правових актів.
Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту складається звіт про самостійне вивчення нормативно-правових актів (додаток 7 до цього Порядку).
5.5. Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту один раз на рік до 30 листопада за підсумками аналізу його діяльності проводиться самооцінка, результати якої документуються (додаток 8 до цього Порядку).
5.6. Інформація щодо проходження навчання, самостійного вивчення нормативно-правових актів враховується під час складання самооцінки головним спеціалістом з внутрішнього аудиту.
6.1. Періодична внутрішня оцінка якості діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту, здійснюється щорічно до 31 грудня.
6.2. Періодичні внутрішні оцінки якості внутрішнього аудиту повинні здійснюватися в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об’єктивності, неупередженості, рівноправності.
6.3. Для проведення періодичної оцінки якості внутрішнього аудиту, необхідно здійснити аналіз (до 20 грудня): самооцінки, звіту про самостійне вивчення нормативно-правових актів, висновки до проведених внутрішніх аудитів, офіційних документів (накази на проведення внутрішніх аудитів, Програми їх проведення, аудиторські звіти, рекомендації, інформацію про результати реалізації аудиторських рекомендацій), внутрішні нормативні документи (посадова інструкція, адміністративний регламент) та, за необхідністю, робочих документів проведених внутрішніх аудитів.
6.4. З метою проведення періодичної внутрішньої оцінки діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту, здійснення аналізу внутрішніх оцінок якості внутрішнього аудиту така посадова особа звітує голові районної державної адміністрації, з 15 по 31 січня року, наступного за звітним (за попереднім погодженням дати такого звітування).
6.5. Періодична внутрішня оцінка якості передбачає здійснення аналізу діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту:
1) на першому етапі:
заповнення головним спеціалістом з внутрішнього аудиту форм 1-5, наведених у додатку 9 до цього Порядку, щорічно до 05 січня року, наступного за звітним;
2) на другому етапі:
надання головним спеціалістом з внутрішнього аудиту справедливої підсумкової оцінки своїй діяльності за кожним аспектом на підставі проаналізованої інформації, наведеної у формах 1-5 та визначення переліку заходів, спрямованих на підвищення ефективності внутрішнього аудиту та функціонування системи внутрішнього контролю;
3) на третьому етапі:
складання головним спеціалістом з внутрішнього аудиту до 25 січня року, наступного за звітним, загального висновку стосовно якості реалізації функції внутрішнього аудиту в районній державній адміністрації і стратегічних напрямів її поліпшення й надання пропозицій щодо вжиття заходів з метою забезпечення належної якості проведення внутрішнього аудиту з подальшим надсиланням їх голові районної державної адміністрації, для врахування в роботі.
6.6. Система оцінювання включає аналіз основних аспектів діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту, а саме:
організаційно-правові засади діяльності (форма 1 додаток 9);
система планування роботи (форма 2 додаток 9);
організаційні та функціональні аспекти проведення внутрішніх аудитів (форма 3 додаток 9);
результативність проведених внутрішніх аудитів та реалізації їх результатів (форма 4 додаток 9);
стан взаємодії зі структурними підрозділами районної державної адміністрації, сектором внутрішнього аудиту апарату обласної державної адміністрації (форма 5 додаток 9).
6.7. Рівні, встановлені за результатами дослідження головного спеціаліста з внутрішнього аудиту відповідно до форм 1-5 додатку 9 є визначальними показниками для підсумкової оцінки результатів діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту та при формулюванні заходів з напрямків, щодо яких засвідчено наявність певних проблемних ділянок.
VII. Оформлення та реалізація результатів внутрішньої оцінки якості
7.1. Після заповнення форм 1-5 додатку 9 вони підписуються головним спеціалістом з внутрішнього аудиту.
7.2. Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту забезпечується систематизація результатів проведеної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту, складання загального висновку щодо якості реалізації функції внутрішнього аудиту і визначення стратегічних напрямів її поліпшення, а також надання пропозицій щодо забезпечення належної якості проведення внутрішнього аудиту в районній державній адміністрації.
7.3. Про узагальнені результати внутрішньої оцінки якості районної державної адміністрації щороку головний спеціаліст з внутрішнього аудиту інформує голову районної державної адміністрації до 20 лютого року, наступного за звітним.
7.4. За результатами щорічних внутрішніх оцінок якості головним спеціалістом з внутрішнього аудиту визначається перелік заходів, які необхідно вжити для підвищення ефективності внутрішнього аудиту, які в свою чергу знаходять відображення у Програмі.
7.5. Результати внутрішніх оцінок якості внутрішнього аудиту в цілому в діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту (загальний висновок щодо якості реалізації функції внутрішнього аудиту і стратегічних напрямів поліпшення (заповнені форми 1-5 додатків 9), самооцінка, Програма на рік та інші документи щодо здійснення внутрішньої оцінки якості діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту) зберігаються в головного спеціаліста з внутрішнього аудиту в окремо сформованій справі.
7.6. З метою здійснення моніторингу виконання рекомендацій, наданих для покращення якості внутрішнього аудиту та функціонування системи внутрішнього контролю за результатами проведення періодичної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту, головним спеціалістом з внутрішнього аудиту до 1 серпня року, заповнюється додаток 10 до цього Порядку.
______________________________________
Додаток 1
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Самбірській районній державній адміністрації (пункт 3.2)
Програма
забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту головного спеціаліста з внутрішнього аудиту (посадової особи районної державної адміністрації) на _______ рік
Ціль програми:
Область покриття:
|
Аспекти діяльності, що потребують покращення та висновки (відхилення, порушення, недоліки), встановлені за результатами проведених: |
Заходи щодо удосконалення діяльності: |
Відповідальні виконавці |
Термін виконання |
Очікувані результати |
|
1. Внутрішніх оцінок якості за попередній рік |
||||
|
1.1 За результатами моніторингу діяльності |
||||
|
1.1.1 |
|
|
|
|
|
1.1.2 |
|
|
|
|
|
1.1.3 |
|
|
|
|
|
1.2 За результатами періодичного аналізу |
||||
|
1.2.1 |
|
|
|
|
|
1.2.2 |
|
|
|
|
|
1.2.3 |
|
|
|
|
|
2. Зовнішніх оцінок якості (у тому числі за попередні періоди) |
||||
|
2.1.1 |
|
|
|
|
|
2.1.2 |
|
|
|
|
|
2.1.3 |
|
|
|
|
|
3. Інші області, які потребують удосконалення (у разі потреби) |
||||
|
3.1.1 |
|
|
|
|
|
3.1.2 |
|
|
|
|
|
3.1.3 |
|
|
|
|
Головний спеціаліст
з внутрішнього аудиту ПІБ/підпис/дата
Додаток 2
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Самбірській районній державній адміністрації (пункт 4.7)
Керівнику аудиторської групи ______________________________
Питання програми здійснення внутрішнього аудиту ________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________
Виконавець ________________________________________________________________________________________________________
|
Етапи дослідження питання програми здійснення внутрішнього аудиту |
Перелік аудиторських процедур |
Документи, що підлягали дослідженню |
Встановлено у ході дослідження |
Період проведення дослідження |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Складено:
______________________________ ______________ ________________
(посада) (підпис) (П.І.Б.)
Додаток 3
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Самбірській районній державній адміністрації (пункт 4.11)
Висновок*
до проведеного внутрішнього аудиту відповідно до розпорядження (наказу)________________
від «__»_________ ___ року № _____
«_________________________________________________________________»
|
Питання |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення)** |
|
1. Чи проведено попереднє вивчення об’єкта аудиту та питань, що з ним пов’язані? |
|
|
2. Чи сформовано цілі внутрішнього аудиту? |
|
|
3. Чи виконано усі необхідні процедури складання, узгодження і затвердження програми внутрішнього аудиту? |
|
|
4. Чи проведено достатній обсяг робіт для досягнення цілей внутрішнього аудиту? |
|
|
5. Чи виконано усі процедури відповідно до затвердженої програми аудиту? |
|
|
6. Чи дотримувались під час здійснення внутрішнього аудиту вимог нормативно-правових актів та внутрішніх документів у частині граничних термінів проведення внутрішнього аудиту? |
|
|
7. Чи підтверджують складені робочі документи внутрішнього аудиту фактичне дослідження усіх програмних питань? |
|
|
8. Чи підтверджують робочі документи внутрішнього аудиту повноту дій керівника, членів аудиторської групи під час збору аудиторських доказів для обґрунтування аудиторських висновків у розрізі кожного конкретного питання аудиту? |
|
|
9. Чи відповідають використані методи і процедури вимогам внутрішніх документів та цілям дослідження? |
|
|
10. Чи в повному обсязі та чітко задокументовані в аудиторському звіті обставини, аудиторські докази та факти встановлених недоліків, порушень? |
|
|
11. Чи зібрано достатньо доказів для обґрунтування висновків? |
|
|
12. Чи правильно в аудиторському звіті кваліфіковані та задокументовані порушення, недоліки? |
|
|
13. Чи своєчасно надано проект аудиторського звіту для ознайомлення відповідальним за діяльність підконтрольного суб’єкта внутрішнього аудиту? |
|
|
14. Чи надано аудиторські рекомендації стосовно усіх встановлених порушень та недоліків? |
|
|
15. Чи відповідають надані аудиторські рекомендації Стандартам та внутрішнім нормативним документам (конструктивні, практичні, реальні до впровадження, визначають очікувані результати тощо)? |
|
|
16. Чи надавались коментарі особами, відповідальними за діяльність підконтрольного суб’єкта внутрішнього аудиту? Якщо так, чи вчасно та в повному обсязі розглянуто такі коментарі? |
|
|
17. Чи дотримувалися працівниками Сектору (посадовими особами структурних підрозділів обласної державної адміністрації) під час проведення внутрішнього аудиту вимоги Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2011 № 1217? |
|
|
18. Чи наявні зауваження щодо якості матеріалів внутрішнього аудиту? Якщо так, які рекомендації надавались для їх усунення? |
|
*Висновок заповнюється за результатами проведеного внутрішнього аудиту з урахуванням роботи всієї аудиторської групи. У разі наявності зауважень до роботи окремих членів аудиторської групи коротко надаються пояснення по окремому випадку.
**У разі встановлення недоліків під час здійснення постійного моніторингу діяльності з внутрішнього аудиту – зазначити надані рекомендації щодо їх усунення.
_______________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
_____________________________________________________________________
Додаток 4
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації (пункт 5.2)
Інформація
щодо проходження навчання з підвищення професійної кваліфікації головного спеціаліста з внутрішнього аудиту Самбірської районної державної адміністрації
за ___________ рік
|
№ |
Тема навчання |
Ким проводилось навчання |
Період проходження навчання |
Працівники, які проходили навчання (посада, прізвище, ініціали) |
Результат проходження навчання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Додаток 5
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації (пункт 5.3)
План з навчань
головного спеціаліста з внутрішнього аудиту Самбірської районної державної адміністрації
на _____ рік
|
№ п.п. |
Тема заняття |
Орієнтовний період проведення |
Доповідач |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Додаток 6
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації (пункт 5.4)
Звіт
про проведення навчань головного спеціаліста з внутрішнього аудиту Самбірської районної державної адміністрації
за _____ рік
|
№ |
Тема навчання |
Дата проведення навчання |
П.І.Б. доповідача |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________ __________________ _____________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Додаток 7
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації (пункт 5.4)
Звіт
про самостійне вивчення нормативно-правових актів, методичних матеріалів, головним спеціалістом з внутрішнього аудиту Самбірської районної державної адміністрації
за __________ рік
|
№ |
Нормативно-правові акти, методичні матеріали, які самостійно вивчались працівником |
Період вивчення нормативно-правових актів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Додаток 8
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації (пункт 5.5)
Самооцінка
виконання головним спеціалістом з внутрішнього аудиту Самбірської районної державної адміністрації, посадових обов’язків і завдань
Прізвище_________________________________________________________________
Ім’я______________________________________________________________________
По батькові_______________________________________________________________
Назва посади______________________________________________________________
Звітний період_____________________________________________________________
Період роботи на посаді_____________________________________________________
2.Питання самооцінки
2.1. Указати кількість планових внутрішніх аудитів, у яких Вами прийнято участь, зазначити кількість виконаних позапланових аудитів (у разі прийняття участі) __________________________________________________________________________
2.2.Які питання досліджувались Вами під час проведення внутрішнього аудиту (у разі прийняття участі)?__________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.3.Чи дотримано при проведенні аудиторських досліджень та оформленні їх результатів вимоги Стандартів та внутрішніх документів? Чи надходили зауваження від керівника аудиторської групи щодо якості та повноти проведення дослідження?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.4. Чи оформлені результати Ваших аудиторських досліджень відповідно до вимог Інструкції з планування, організації та проведення внутрішнього аудиту, документування, реалізації його результатів (у разі прийняття участі в аудитах)?___________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.5. Чи сприяють надані Вами рекомендації за результатами проведеного внутрішнього аудиту підвищенню рівня внутрішнього контролю на об’єктах внутрішнього аудиту (у разі прийняття участі в аудитах)? Навести конкретні приклади__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.6. Чи допускались Вами порушення встановлених термінів проведення внутрішнього аудиту, оформлення та подання результатів (у разі прийняття участі в аудитах)?_________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.7. Виконання яких окремих доручень (завдань), що доручалися Вам, сприяли покращенню функціонування внутрішнього аудиту в райдержадміністрації ? Чи були Ви залучені до роботи в групах щодо розробки відповідних програм, нормативно-правових актів?____________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.8. Які результати роботи, започаткованої з власної ініціативи, сприяли покращенню функціонування внутрішнього аудиту в районній державній адміністрації? __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.9. Надати інформацію про проходження Вами навчання (підвищення кваліфікації, участь у семінарах, самоосвіта тощо). Яким чином реалізуєте вимогу щодо підвищення рівня своєї професійної компетентності?____________________________
__________________________________________________________________________
2.10. Чи проводились Вами навчання з інформаційно-роз’яснювальної роботи з працівниками підрозділу внутрішнього аудиту, обговорення проблемних питань, що виникають при проведенні внутрішніх аудитів? (Не застосовується до спеціаліста з внутрішнього аудиту – за відсутності підрозділу внутрішнього аудиту (далі – спеціаліст).________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3.1. Як Ви оцінюєте свою відповідність Кодексу етики? Чи дотримуєтесь Ви професійної етики при виконанні службових обов’язків, яким чином? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«___» _______________ року
Додаток 9
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації (пункт 6.5)
Форма 1. «Організаційно-правові засади діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту»
|
Критерії |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення) |
|
1. Чи чітко визначено у посадовій інструкції головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації завдання, функції, права, повноваження і обов’язки (в обсязі, достатньому для здійснення діяльності з внутрішнього аудиту), а також пряме підпорядкування та підзвітність керівнику установи? |
|
|
2. Чи розроблено та затверджено в установі, усі основні внутрішні документи з питань внутрішнього аудиту (посадова інструкція, адміністративний регламент процесу здійснення діяльності з внутрішнього аудиту тощо)? |
|
|
3. Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації має прямий та необмежений доступ до керівника установи? |
|
|
4. Чи були втручання третіх осіб в діяльність головного спеціаліста з внутрішнього аудиту під час виконання ним своїх обов’язків? |
|
|
5. Чи мали місце випадки навантаження на головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації функціями, не пов’язаними зі здійсненням внутрішнього аудиту (непритаманні функції, участь у комісійних та інших перевірках, службових розслідуваннях тощо)? |
|
|
6. Чи були факти відмови або обмеження у доступі головному спеціалісту з внутрішнього аудиту до інформації, активів та співробітників? Який вплив таких фактів на якість виконання аудиторських завдань? |
|
|
7. Чи мали місце випадки, які перешкоджали головному спеціалісту з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації бути об’єктивним під час провадження професійної діяльності? |
|
|
8. Чи були скарги на головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації з питань щодо неналежного виконання ним своїх службових обов’язків? |
|
|
9. Чи були випадки виникнення конфлікту інтересів під час виконання головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації своїх службових обов’язків? Які заходи вживалися щодо їх уникнення? |
|
|
10. Чи здійснювалось головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації звітування про результати діяльності з внутрішнього аудиту безпосередньо керівнику установи? Якщо ні, вказати причини. |
|
|
11. Чи чітко розуміє керівник установи, роль, повноваження та відповідальність головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації? |
|
|
12. Чи володіє головний спеціаліст з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації знаннями, навичками та досвідом, необхідними для сумлінного, компетентного, вчасного, результативного і відповідального виконання службових обов’язків? |
|
|
13. Чи брав участь головний спеціаліст з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації у навчаннях/семінарах? |
|
|
14. Чи здійснювалось головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації самостійне вивчення нормативно-правових актів? |
|
|
15. Чи відбувається розвиток головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації порівняно з попередньо проведеною внутрішньою оцінкою якості? |
|
|
16. Чи враховано головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації рекомендації, надані за результатами проведеної внутрішньої оцінки якості за попередній рік? |
|
Результати дослідження організаційно-правових засад діяльності та компетентності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту
|
Рівень 1 |
Рівень 2 |
Рівень 3 |
Рівень 4 |
Рівень 5 |
|
Становлення |
Розвиток |
Діяльність |
Зрілість |
Приклад |
|
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом повністю не відповідає встановленим вимогам. Головний спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації має недостатній рівень професійної кваліфікації |
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом суттєво не відповідає встановленим вимогам та потребує налагодження і значного удосконалення. Головний спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації потребує підвищення рівня професійної кваліфікації |
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом частково не відповідає встановленим вимогам, існують обставини, що перешкоджають повноті реалізації та розвитку функції внутрішнього аудиту. Робота головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації забезпечує досягнення цілей діяльності з внутрішнього аудиту, проте існує потреба в подальшому удосконаленні професійної діяльності |
Діяльність з внутрішнього аудиту за досліджуваним аспектом здійснюється на належному рівні, проте мають місце окремі випадки несуттєвих недоліків або невідповідності встановленим вимогам (які не є критичними та не впливають істотно на ефективність реалізації функції внутрішнього аудиту) та вбачаються достатні резерви для подальшого розвитку функції внутрішнього аудиту |
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом повністю відповідає як встановленим вимогам, так і найкращій практиці, та може слугувати прикладом для інших посадових осіб структурних підрозділів |
Рекомендації щодо удосконалення діяльності з внутрішнього аудиту за аспектом «Організаційно-правові засади діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації»
|
Рекомендовані заходи |
Відповідальні виконавці |
Терміни реалізації |
Очікувані результати |
|
|
|
|
|
______________________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Форма 2. Система планування роботи головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації
|
Критерії |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення) |
|
1. Чи здійснювалось головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації планування діяльності з внутрішнього аудиту з використанням ризик-орієнтовного планування (на підставі аналізу фінансової/нефінансової інформації для проведення оцінки ризиків; аналізу різних документальних джерел для визначення ризиків;процедури ідентифікації ризиків у разі запровадження системи управління ризиками в установі, територіальному органі та при її відсутності, у тому числі проведення консультацій з відповідальними за діяльність у разі відсутності системи управління ризиками в установі, територіальному органі; процедури оцінки ризиків за ймовірністю настання подій та розміру їх наслідків, узагальнення результатів оцінки, формування та ведення реєстру оцінених ризиків; визначення та затвердження керівником установи, територіального органу періодичності та інших критеріїв відбору об’єктів аудиту для проведення планових аудитів (фінансових/нефінансових), процедури їх оцінки для визначення ступеню пріоритетності об’єктів аудиту із використанням вагових коефіцієнтів та бальних оцінок; частоти проведення планових аудитів за результатами оцінки ризиків відповідно до ступеню пріоритетності)? |
|
|
2. Чи дотримано головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації вимог нормативно-правових актів та внутрішніх нормативних документів в частині своєчасності внесення змін до планів проведення внутрішніх аудитів? |
|
|
3. Чи здійснювалось ведення головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації аудиту бази, яка містить дані щодо об’єктів аудиту та її своєчасна актуалізація? |
|
|
4. Чи відповідали обсяги робочого часу, що витрачались головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації на проведення внутрішніх аудитів, таким обсягам, що передбачались розрахунком планового робочого часу? |
|
|
5. Чи враховувалась думка керівника підконтрольного суб’єкта при підготовці планів? Чи достатні для цього обґрунтування? |
|
|
6. Чи включались до планів проведення внутрішніх аудитів теми аудитів за різними напрямками (аудит відповідності, фінансовий аудит та аудит ефективності), у тому числі теми аудитів щодо здійснення установою контрольно-наглядових функцій та надання адміністративних послуг? Зазначити напрямки аудитів, які включалися до планів проведення внутрішніх аудитів за звітний період |
|
|
7. Чи мали місце випадки незатвердження керівником установи, територіального органу запропонованих головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації об’єктів внутрішнього аудиту а також факти тиску з боку керівництва, спрямовані на зміну плану? |
|
|
8. Чи забезпечено у звітному періоді виконання планів проведення внутрішніх аудитів у повному обсязі? Якщо ні, то зазначити причини |
|
|
9. Чи проводились позапланові аудити? Якщо так, то чи наявні обґрунтовані підстави для їх проведення? |
|
Результати дослідження системи планування роботи головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації
|
Рівень 1 |
Рівень 2 |
Рівень 3 |
Рівень 4 |
Рівень 5 |
|
Становлення |
Розвиток |
Діяльність |
Зрілість |
Приклад |
|
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом повністю не відповідає встановленим вимогам |
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом суттєво не відповідає встановленим вимогам та потребує налагодження і значного удосконалення |
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом частково не відповідає встановленим вимогам, існують обставини, що перешкоджають повноті реалізації та розвитку функції внутрішнього аудиту. Існує потреба в подальшому удосконаленні діяльності з внутрішнього аудиту |
Діяльність з внутрішнього аудиту за досліджуваним аспектом здійснюється на належному рівні, проте мають місце окремі випадки несуттєвих недоліків або невідповідності встановленим вимогам (які не є критичними та не впливають істотно на ефективність реалізації функції внутрішнього аудиту) та вбачаються достатні резерви для подальшого розвитку функції внутрішнього аудиту |
Діяльність з внутрішнього аудиту за дослідженим аспектом повністю відповідає як встановленим вимогам, так і найкращій практиці, та може слугувати прикладом для інших спеціалістів з внутрішнього аудиту |
Рекомендації щодо удосконалення діяльності з внутрішнього аудиту за аспектом «Система планування роботи головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації»
|
Рекомендовані заходи |
Відповідальні виконавці |
Терміни реалізації |
Очікувані результати |
|
|
|
|
|
_____________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Форма 3. Організаційні та функціональні аспекти проведення внутрішніх аудитів
|
Підготовка до проведення внутрішнього аудиту, організація процесу внутрішнього аудиту |
|
|
Критерії оцінки |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення) |
|
1. Чи здійснювалось при плануванні внутрішнього аудиту попереднє вивчення об’єкта внутрішнього аудиту? Яким чином? |
|
|
2. Чи оформлені належним чином внутрішні розпорядчі документи на проведення внутрішнього аудиту та чи відповідають вимогам Стандартів внутрішнього аудиту та Порядку проведення внутрішнього аудиту в частині врахування всіх обов’язкових реквізитів? |
|
|
3. Чи відповідали сформовані цілі (тема) внутрішнього аудиту його напряму та визначали очікувані результати? |
|
|
4. Чи відповідали питання програми внутрішніх аудитів визначеним цілям (темі) дослідження? |
|
|
5. Чи були достатніми для об’єктивного та всебічного дослідження питань, передбачених програмою внутрішнього аудиту, обрані та зазначені у програмі внутрішнього аудиту методи, методичні прийоми і процедури ? |
|
|
6. Чи відповідали обсяги дослідження, визначені у програмах, термінам та ресурсам передбаченим для проведення аудитів? |
|
|
7. Чи розглядались питання щодо необхідності участі у внутрішньому аудиті залучених фахівців, отримання необхідної інформації від третіх осіб, консультацій, роз’яснень та іншої допомоги, включаючи технічну? |
|
|
Ефективність аудиторських дій, якість документування перебігу та результатів внутрішнього аудиту
|
|
|
Критерії оцінки |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення) |
|
1. Чи підтверджують робочі документи внутрішніх аудитів фактичне дослідження усіх програмних питань? |
|
|
2. Чи чітко визначено при документуванні результатів внутрішнього аудиту застосовані методи, методичні прийоми та процедури? |
|
|
3. Чи застосовані під час проведення внутрішнього аудиту та збору аудиторських доказів всі передбачені програмою методи, методичні прийоми та процедури досліджень? |
|
|
4. Чи забезпечено обґрунтованість висновків застосованими методами, методичними прийомами і процедурами? |
|
|
5. Чи в повному обсязі та чітко задокументовані в робочих документах та аудиторських звітах факти, обставини й аудиторські докази встановлених недоліків, порушень? |
|
|
6. Чи правильно кваліфіковані в аудиторських звітах задокументовані порушення і недоліки (наявність посилань на відповідні положення нормативно-правових актів)? |
|
|
7. Чи підтверджено аудиторські висновки достатньою кількістю аудиторських доказів? |
|
|
8. Чи містять аудиторські звіти відомості про стан системи внутрішнього контролю підконтрольного суб’єкта внутрішнього аудиту? |
|
|
9. Чи наявні в аудиторських звітах істотні помилки / недоліки (численні граматичні / арифметичні помилки, описки)? |
|
|
10. Чи проводились заключні зустрічі з представниками підконтрольного суб'єкта внутрішнього аудиту з метою врегулювання спірних аспектів звіту та інших питань та чи здійснювалось її документальне оформлення (складання протоколу обговорення)? |
|
|
11. Чи дотримано вимог Стандартів внутрішнього аудиту та Порядку проведення внутрішнього аудиту у частині документування внутрішніх аудитів, оформлення робочих та офіційних документів (складання аудиторського звіту)? |
|
|
12. Чи забезпечено складання висновків до проведених внутрішніх аудитів? |
|
|
13. Чи здійснювалось формування та зберігання офіційних і робочих документів внутрішнього аудиту відповідно до вимог Стандартів внутрішнього аудиту? |
|
Результати оцінки за аспектом «Організаційні та функціональні аспекти проведення внутрішніх аудитів»
|
Рівень 1 |
Рівень 2 |
Рівень 3 |
Рівень 4 |
Рівень 5 |
|
Становлення |
Розвиток |
Діяльність |
Зрілість |
Приклад |
|
Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту райдержадміністрації внутрішні аудити організовуються та проводяться на вкрай низькому рівні. Фактично функція ще не досягає мети і не в змозі виявляти та / або попереджати порушення в повному обсязі. Досліджуються лише окремі питання, до того ж аудиторські дії поверхові, а недоліки документування не дозволяють кваліфікувати порушення та проблеми. Складені аудиторські висновки не є об’єктивними, а рекомендації мають формальний характер |
У діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації існує низка недоліків в організації та проведенні аудитів, які не сприяють результативності реалізації функції внутрішнього аудиту. Проте в цілому ця функція розвивається відповідно до Стандартів внутрішнього аудиту та допомагає керівнику установи, територіального органу, вирішувати окремі завдання. Складені аудиторські висновки не є об’єктивними, а рекомендації мають формальний характер |
Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації організовуються та проводяться внутрішні аудити з поточними недоліками, що не мають системного характеру і дозволяють забезпечувати певні (в окремих випадках навіть відносно високі) результати. Водночас для підвищення якості внутрішнього аудиту необхідно вжити ряд рекомендованих заходів |
Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації внутрішні аудити організовуються та проводяться на належному рівні і їх наслідком є виявлення значної кількості недоліків тощо. Мають місце лише окремі недоліки, усунення яких може стати резервом покращення якості функції внутрішнього аудиту |
Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації внутрішні аудити організовуються та проводяться на високому професійному рівні. Функція внутрішнього аудиту забезпечує максимальне виявлення всіх наявних порушень, недоліків та проблемних питань у діяльності. Отже, забезпечується високий рівень гарантій їх відсутності та належна підтримка фінансового управління |
Рекомендації щодо удосконалення діяльності з внутрішнього аудиту за аспектом «Організаційні та функціональні аспекти проведення внутрішніх аудитів»
|
Рекомендовані заходи |
Відповідальні виконавці |
Терміни реалізації |
Очікувані результати |
|
|
|
|
|
______________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Форма 4. Результативність проведених внутрішніх аудитів та реалізації їх результатів
|
Результативність проведених внутрішніх аудитів |
|
|
Критерії оцінки |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення) |
|
1. Чи надані за результатами внутрішніх аудитів рекомендації: |
|
|
- мають конкретний, конструктивний характер? |
|
|
- стосуються удосконалення функціонування системи внутрішнього контролю, удосконалення системи управління, запобігання фактам незаконного, неефективного, нерезультативного використання ресурсів, запобігання виникненню помилок і недоліків у діяльності підконтрольного суб’єкта внутрішнього аудиту? |
|
|
- містять відповідний алгоритм їх застосування та мають на меті удосконалення діяльності об’єкта аудиту? |
|
|
- чітко визначають терміни їх реалізації, відповідальних осіб та очікувані результати? |
|
|
2. Чи ознайомлено та у який спосіб керівника підконтрольного суб’єкта внутрішнього аудиту з результатами проведеного внутрішнього аудиту? |
|
|
3. Чи мали місце факти непогодження відповідального за діяльність підконтрольного суб’єкта внутрішнього аудиту з результатами внутрішніх аудитів, надання коментарів, скарг на дії внутрішнього аудитора? |
|
|
Моніторинг впровадження аудиторських рекомендацій |
|
|
Критерії оцінки |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення) |
|
1. Чи здійснюється моніторинг впровадження аудиторських рекомендацій, чи ведеться він за формою, наведеною в інструкції з планування, організації та проведення внутрішнього аудиту, документування, реалізації його результатів? |
|
|
2. Чи запитуються головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації та додаються підконтрольним суб’єктом внутрішнього аудиту до Інформації про результати реалізації аудиторських рекомендацій документи, що підтверджують усунення недоліків, впровадження аудиторських рекомендацій? |
|
|
3. Чи забезпечують рекомендації, надані за результатами проведення внутрішніх аудитів, їх результативність, досягнення економічного ефекту від їх впровадження? |
|
|
4. Чи здійснюється моніторинг впровадження аудиторських рекомендацій до повного їх впровадження? |
|
|
5. Чи мали місце факти невиконання аудиторських рекомендацій та які заходи вживаються головним спеціалістом з питань аудиту районної державної адміністрації у таких випадках? |
|
|
6. Чи мали місце факти невиконання аудиторських рекомендацій через відсутність відповідного механізму їх виконання? |
|
Результати оцінки за аспектом «Результативність проведених внутрішніх аудитів та реалізації їх результатів»
|
Рівень 1 |
Рівень 2 |
Рівень 3 |
Рівень 4 |
Рівень 5 |
|
Становлення |
Розвиток |
Діяльність |
Зрілість |
Приклад |
|
Діяльність головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації практично безрезультативна, ніяким чином не може сприяти удосконаленню системи управління. Результати проведених внутрішніх аудитів не впливають на покращення стану бюджетно-фінансової дисципліни територіального органу, установи. Надані головним спеціалістом з внутрішнього аудиту апарату районної державної адміністрації рекомендації не сприяють покращенню стану бюджетно-фінансової дисципліни |
Рівень результативності діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації невисокий або головним спеціалістом з питань аудиту апарату районної державної адміністрації взагалі не приділяється увага питанню впровадження рекомендацій за результатами аудиту. Рекомендації мають загальний характер, не містять відповідного механізму усунення порушень та недоліків. У будь-якому разі значної додаткової користі діяльність головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації не приносить |
Рівень результативності діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації середній. При цьому існують певні проблеми з реалізацією результатів аудиту. Рекомендації, надані за результатами аудиту мають загальний характер, не містять відповідного механізму усунення порушень та недоліків. Не здійснюється моніторинг відстеження наданих рекомендацій |
Рівень результативності діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації є достатньо високим, впливає на стан фінансово-бюджетної дисципліни, допомагає керівництву у вирішенні нагальних проблем. Водночас існують достатні резерви щодо покращення цього компоненту діяльності з внутрішнього аудиту. Діяльність головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації забезпечує досягнення економічного ефекту |
Головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації на високому рівні забезпечено функціонування внутрішнього аудиту, результати реалізовуються повною мірою та ефективно. Забезпечено високий рівень гарантії усунення порушень, їх недопущення у подальшому. Впровадженням наданих рекомендацій досягнуто економічного ефекту. Діяльність головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації може слугувати прикладом для інших |
Рекомендації щодо удосконалення діяльності з внутрішнього аудиту за аспектом «Результативність проведених внутрішніх аудитів та реалізації їх результатів»
|
Рекомендовані заходи |
Відповідальні виконавці |
Терміни реалізації |
Очікувані результати |
|
|
|
|
|
_____________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
«__»_________ ____ року
Форма 5. Стан взаємодії зі структурними підрозділами та головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації
|
Стан взаємодії зі структурними підрозділами |
|
|
Критерії оцінки |
Так / ні (за необхідності надати короткі пояснення) |
|
1. Чи здійснювалась головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації консультаційна підтримка інших структурних підрозділів з питань впровадження / покращення системи внутрішнього контролю? |
|
|
2. Чи здійснювалась головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації взаємодія з іншими структурними підрозділами з питань, пов’язаних з проведенням оцінки ризиків у діяльності установи? |
|
|
3. Чи існували факти подання керівнику, установи звіту про результати діяльності головного спеціаліста з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації з порушенням строків його подання? |
|
|
4. Чи наявні випадки здійснення головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації неодноразової заміни / доопрацювання (виправлення арифметичних, граматичних помилок) поданого керівнику установи звіту про результати діяльності посадової особи аудиту, недостовірних або викривлених звітних даних? |
|
|
5. Чи існували факти подання головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації до Сектору внутрішнього аудиту обласної державної адміністрації звіту про результати діяльності (Звіт форми № 1-ДВА) з порушенням строків його подання, без дотримання форми? |
|
|
6. Чи наявні випадки здійснення головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації неодноразової заміни / доопрацювання інформації (виправлення арифметичних, граматичних помилок) та / або відображення недостовірних або викривлених даних у звітах про результати діяльності (Звіт форми № 1-ДВА), наданих до Сектору обласної державної адміністрації? |
|
|
7. Чи існували факти подання до Сектору обласної державної адміністрації затверджених планів проведення внутрішнього аудиту з порушенням строків, порядку їх подання? |
|
|
8. Чи існували факти недотримання строків виконання, невиконання доручень голови районної державної адміністрації, листів-запитів, існуючих порядків, інструкцій, які стосуються діяльності з внутрішнього аудиту? |
|
Результати оцінки за аспектом «Стан взаємодії зі структурними підрозділами та з головним спеціалістом з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації»
|
Рівень 1 |
Рівень 2 |
Рівень 3 |
Рівень 4 |
Рівень 5 |
|
Становлення |
Розвиток |
Діяльність |
Зрілість |
Приклад |
|
Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації звітує з порушенням строків, з неодноразовою заміною / доопрацюванням (виправленням арифметичних, граматичних помилок) поданої звітності. Не приділяється увага питанням налагодження взаємодії зі структурними підрозділами стосовно фінансово-бюджетної дисципліни, ефективної системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту |
Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації взаємодіє з іншими структурними підрозділами, з сектором внутрішнього аудиту не за всіма визначеними законодавством аспектами. Звітує з порушенням строків, з неодноразовою заміною / доопрацюванням (виправленням арифметичних, граматичних помилок) поданої звітності |
Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту районної державної адміністрації системно взаємодіє з іншими структурними підрозділами, з Сектором (за виключенням поодиноких випадків). За результатами дослідження відчувається загальне прагнення щодо підвищення якості функції внутрішнього аудиту |
Головний спеціаліст з питань аудиту районної державної адміністрації системно і всебічно взаємодіє з іншими структурними підрозділами, з Сектором. Можна констатувати підвищення якості внутрішнього аудиту |
Головний спеціаліст з питань аудиту районної державної адміністрації займає принципову позицію та вживає вичерпних заходів щодо питань налагодження фінансово-бюджетної дисципліни, у територіальному органі, установі створення ефективного фінансового управління і контролю, удосконалення внутрішнього аудиту |
Рекомендації щодо удосконалення діяльності з внутрішнього аудиту за аспектом «Стан взаємодії зі структурними підрозділами та з Сектором»
|
Рекомендовані заходи |
Відповідальні виконавці |
Терміни реалізації |
Очікувані результати |
|
|
|
|
|
_____________ __________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)
Додаток 10
до Порядку здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту у Самбірській районній державній адміністрації
(пункти 7.6)
Інформація про стан вжиття заходів, рекомендованих
за результатами проведеної періодичної внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту головним спеціалістом з внутрішнього аудиту Самбірської районної державної адміністрації
|
№ |
Критерії, що потребують виконання та удосконалення |
Рекомендовані заходи |
Терміни вжиття рекомендованих заходів |
Стан вжиття рекомендованих заходів та досягнення очікуваного результату |
Перелік документів, що надаються для підтвердження стану вжиття рекомендованих заходів |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
Форма 1.
Форма 2.
Форма 3.
Форма 4.
Форма 5. |
|
|
|
|
____________________________________ _________________
(посада) (підпис) (П.І.Б)