САМБІРСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
«12» травня 2022 року Самбір №34
Про районну розрахунково-
аналітичну групу
На виконання до пункту 9 частини 1 статті 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації, статей 19, 35 Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 (зі змінами), наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27 листопада 2019 року № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 січня 2020 року за № 83/34366, розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 3 травня 2022 року № 48/0/5-22ВА «Про порядок організації в області радіаційного і хімічного захисту населення і територій», з метою забезпечення радіаційного і хімічного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
З О Б О В ’ Я З У Ю:
4.1. За умови масового надходження контамінованих постраждалих забезпечити додаткове розгортання деконтамінаційної системи у визначених місцях, з врахуванням можливих маршрутів прибуття контамінованих постраждалих та запас чистого одягу та білизни різних розмірів для переодягання осіб, які пройшли деконтамінацію.
4.2. На виконання Кодексу цивільного захисту України, розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2002 року № 58-р «Про заходи щодо забезпечення надання населенню санітарно-гігієнічних послуг»:
- до 20 травня 2022 року створити робочі групи щодо координації роботи із складання переліку суб’єктів господарювання, на яких обладнуються місця для проведення санітарної обробки населення та спеціальної обробки одягу, майна і транспорту;
- до 10 червня 2022 року на підставі Методичних рекомендацій щодо складання переліку суб’єктів господарювання, на яких обладнуються місця для проведення санітарної обробки населення та спеціальної обробки одягу, майна і транспорту, провести комплекс заходів щодо визначення відповідних об’єктів затверджені розпорядженням начальника Львівської обласної військової адміністрації від 3 травня 2022 року № 48/0/5-22ВА «Про порядок організації в області радіаційного і хімічного захисту населення і територій».
4.3. Довести до відома підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності завдання, напрямки та шляхи реалізації заходів щодо обладнання місць для проведення санітарної обробки населення та спеціальної обробки одягу, майна і транспорту в разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і ліквідації їх наслідків.
4.4. Щорічно до 10 лютого подавати до Самбірського районного управління Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій України у Львівській області (О. Хім’як) та відділу з питань оборонної роботи та цивільного захисту районної державної адміністрації (А. Кузьо) переліки суб’єктів господарювання, на яких обладнуються місця для проведення санітарної обробки населення та спеціальної обробки одягу, майна і транспорту, при цьому передбачивши складання цивільно-правових угод з профільними установами щодо надання відповідних послуг.
4.5. Відповідно до пункту 1 Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року № 1200 (зі змінами), наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій від 3 лютого 2005 року № 59 «Про затвердження Порядку видачі непрацюючому населенню засобів індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин»:
- створити до 1 червня 2022 року міські, кустові, об’єктові пункти видачі засобів радіаційного і хімічного захисту для забезпечення населення засобами радіаційного і хімічного захисту на адміністративних територіях Самбірського району;
- вжити заходів щодо утворення на підприємствах, установах та організаціях об’єктових пунктів видачі засобів радіаційного і хімічного захисту;
- забезпечити укомплектування і діяльність пунктів видачі засобів радіаційного і хімічного захисту відповідно до Положення.
4.6. Інформувати щороку до 10 лютого Самбірське районне управління Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій України у Львівській області та відділу з питань оборонної роботи та цивільного захисту районної державної адміністрації про наявність і забезпеченість пунктів видачі засобів радіаційного і хімічного захисту.
Голова | Іван ІЛЬЧИШИН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження голови
районної державної адміністрації
від «12» травня 2022 року № 34
Склад
районної розрахунково-аналітичної групи ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Самбірського району Львівської області
Опришко |
- фахівець із цивільної оборони комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Самбірська центральна лікарня», начальник групи (за згодою); |
Комарянська |
- лікар з загальної гігієни Самбірського районного відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України», заступник начальника групи (за згодою). |
Члени розрахунково-аналітичної групи: |
|
Бараболя
|
- спеціаліст з оцінки хімічної обстановки, біолог Самбірського районного відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» (за згодою); |
Гнатовська
|
- спеціаліст з оцінки радіаційної обстановки, біолог Самбірського районного відділу Державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» (за згодою); |
Шуркавський |
- топограф, начальник відділу містобудування та архітектури районної державної адміністрації. |
____________________________________________
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження голови
районної державної адміністрації
від «12» травня 2022 року № 34
ПОЛОЖЕННЯ
про районну розрахунково-аналітичну групу ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Самбірського району Львівської області
Районна РАГ є постійно діючим консультаційно-дорадчим органом при районній державній адміністрації.
ІІ. Основні завдання районної РАГ та функціональні обов’язки спеціалістів.
прогнозування можливої радіаційної і хімічної обстановки при аваріях на радіаційно та хімічно небезпечних об’єктах;
визначення можливих втрат населення при радіаційних та хімічних аваріях;
отримання даних про метеорологічну обстановку від Львівського регіонального центру з гідрометеорології;
збір та узагальнення інформації про фактичну радіаційну і хімічну обстановку, отриману від міських РАГ, постів радіаційного і хімічного спостереження (далі – ПРХС) та диспетчерських служб (далі – ДС);
оцінка радіаційної і хімічної обстановки та підготовка пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;
ведення карти прогнозованої та фактичної радіаційної і хімічної обстановки;
підготовка донесень та ведення звітних документів про фактичну радіаційну і хімічну обстановку.
1) начальник групи здійснює керівництво роботою групи, в установлені терміни подає начальнику відділу з питань оборонної роботи та цивільного захисту районної державної адміністрації узагальнені дані щодо радіаційної і хімічної обстановки та пропозиції щодо захисту населення в зонах радіаційного та хімічного забруднення;
2) заступник начальника групи:
відповідає за своєчасну доповідь про радіаційну і хімічну обстановку;
визначає режим радіаційного захисту населення;
визначає можливі потреби та характер застосування зброї масового ураження, ступінь захисту населення, можливі дози опромінення;
допомагає у вирішенні завдань, аналізує і узагальнює одержані результати;
контролює ведення карти радіаційної і хімічної обстановки;
3) спеціаліст з оцінки хімічної обстановки:
здійснює довгострокове та аварійне прогнозування можливої хімічної обстановки та визначає можливі втрати населення при хімічних аваріях;
отримує дані про метеорологічну обстановку від Львівського регіонального центру з гідрометеорології;
вивчає топографічні особливості місцевості;
розраховує середню щільність населення;
збирає та узагальнює інформацію про фактичну хімічну обстановку від міських РАГ, ДС та ПРХС;
здійснює оцінку хімічної обстановки;
розробляє пропозиції щодо захисту населення у зоні хімічного забруднення та доповідає їх керівнику РАГ;
веде карту прогнозованої та фактичної хімічної обстановки;
готує донесення та веде звітні документи про хімічну обстановку;
4) спеціаліст з оцінки радіаційної обстановки:
за даними прогнозу радіаційної обстановки при аварії на АЕС визначає кількість населення, яке потрапляє у зону радіаційного забруднення;
збирає та узагальнює інформацію про фактичну радіаційну обстановку від міських РАГ, ДС та ПРХС;
здійснює оцінку радіаційної обстановки;
розробляє пропозиції щодо захисту населення у зоні радіаційного забруднення та доповідає їх керівнику РАГ;
веде карту прогнозованої та фактичної радіаційної обстановки;
готує донесення та веде звітні документи про радіаційну обстановку;
5) топограф:
веде карту прогнозованої та фактичної радіаційної обстановки;
веде карту прогнозованої та фактичної хімічної обстановки.
III. Порядок роботи РАГ.
уточнюють порядок передачі інформації про радіаційну та хімічну обстановку від міських РАГ, ПРХС та ДС;
вивчають топографічні особливості місцевості;
здійснюють прогнозування та оцінку можливої радіаційної і хімічної обстановки;
розраховують середню щільність населення;
готують пропозиції щодо захисту населення при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;
наносять прогнозовану радіаційну та хімічну обстановку на карту;
подають прогноз радіаційної та хімічної обстановки і пропозиції щодо захисту населення начальнику відділу з питань оборонної роботи та цивільного захисту районної державної адміністрації.
У подальшому начальник групи організовує цілодобове чергування членів групи.
збирає та узагальнює інформацію про фактичну радіаційну обстановку (потужність експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання, час та місце її вимірювання) та хімічну обстановку (назва та концентрація небезпечної хімічної речовини, час та місце її вимірювання) від міських РАГ, ПРХС та ДС;
здійснює оцінку радіаційної і хімічної обстановки;
наносить на карту інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку (місце та час виникнення аварії, зони радіаційного та хімічного забруднення);
готує пропозиції щодо захисту населення;
узагальнює інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку;
подає узагальнену інформацію про радіаційну та хімічну обстановку та пропозиції щодо захисту населення начальнику відділу з питань оборонної роботи та цивільного захисту районної державної адміністрації.
При загрозі та виникненні радіаційної аварії на АЕС розрахунково-аналітична група використовує тільки прогноз можливої радіаційної обстановки, який розробляється адміністрацією АЕС та надається у встановленому порядку до обласної державної адміністрації та Головного управління ДСНС України у Львівській області.
Наслідки хімічного забруднення залежать від масштабу, ступеня небезпеки та терміну дії хімічного забруднення.
Масштаб хімічного забруднення характеризується глибиною розповсюдження хмари небезпечних хімічних речовин (глибиною зони хімічного забруднення) та площею зони хімічного забруднення.
Ступінь небезпеки хімічного забруднення визначається за можливими втратами населення, кількістю будинків, майна і техніки, які можуть бути забруднені НХР.
Термін дії хімічного забруднення залежить від часу підходу хмари НХР до заданого об’єкта, терміну випарювання НХР на місцевості і терміну забруднення НХР водоймищ.
Під час проведення аналізу впливу наслідків хімічного забруднення на населення враховується кількість уражених людей та кількість будинків, майна і техніки, забруднених НХР.
Наслідки радіаційного забруднення залежать від масштабу радіаційного забруднення та потужності експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання.
Масштаб радіоактивного забруднення характеризується довжиною, шириною та площею зони радіоактивного забруднення.
Під час проведення аналізу впливу наслідків радіоактивного забруднення на населення визначається кількість людей, які отримали дози опромінення, та кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними речовинами.
висновки з оцінки радіаційної та хімічної обстановки (масштаби забруднення, кількість уражених людей, кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами);
засоби індивідуального захисту для населення;
режими радіаційного захисту населення;
найбільш оптимальні маршрути евакуації населення;
- журнал радіаційного та хімічного спостереження (згідно з наказом МВС України від 27 листопада 2019 року № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 січня 2020 року за № 83/34366);
- копії повідомлень про радіоактивне та хімічне забруднення (згідно з наказом МВС України від 27 листопада 2019 року № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 січня 2020 року за № 83/34366).
_____________________________________________